Het geheim van bol.com

Dit boek leest zo goed weg! Ik kreeg het eerste hoofdstuk gratis, maar je wilt meteen verder lezen. Het verhaal achter de schermen van bol.com.

Bestel hem nu via deze link. 

Samenvatting

Aan de vooravond van de internetbubbel start bol.com, onder de vleugels van moedergigant Bertelsmann met de onbescheiden ambitie om de grootste online boekhandel ter wereld te worden. Nog geen drie jaar later staat het bedrijf in de uitverkoop. Bol.com Nederland vindt op het nippertje drie investeerders. Het wordt zelfstandig en groeit uit tot het grootste online winkelbedrijf van Nederland en België; bol.com is daarmee een Nederlands succesverhaal.

Michel Schaeffer, vanaf de beginjaren deel van het team, geeft een zeldzaam kijkje achter de schermen van het bedrijf in een tijdperk waarin de wereld de stap naar online maakte. Een fascinerend verhaal over het opnieuw uitvinden van winkelen, groot durven denken, de drang naar continue vernieuwing, de kracht van samenwerken, de unieke cultuur en omgaan met teleurstellingen en succes. Hoe is het bol.com gelukt om succesvol te worden en hoe slaagt het erin om succesvol te blijven?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het geheim van bol.com van Michel Schaeffer leest als een spannend jongensboek dat je zal inspireren je eigen grootse dromen waar te maken.

Michel Schaeffer was ruim 14 jaar directielid van bol.com; een periode waarin het bedrijf zich ontwikkelde van startup tot het leidende e-commercebedrijf van de Benelux. Hij werd onder andere uitgeroepen tot Direct Marketing Man en Adverteerder van het Jaar. Sinds zijn vertrek bij bol.com in 2015 is hij commissaris bij Q-Park, Hans Anders en CBRE Dutch Retail fund. Daarnaast adviseert hij private equity, corporates en startups over digitale- en groeistrategieën.

Dit bericht is geplaatst in Uitgelicht. Bookmark de permalink.