Een klanttevredenheid om trots op te zijn.

Boek2klantbeoordeling9punt1

8 jaar geleden begon ik met de in- en verkoop van 2e hands boeken. De eerste stap was de opening van een vrolijk boekwinkeltje in het centrum van Utrecht, maar al snel liep ik tegen de limieten aan van een fysieke winkel. Uiteraard was het super gezellig, maar wat er gebeurde was dat veel klanten op zoek waren naar een specifiek boek. Aangezien ik in mijn winkeltje niet meer dan zo’n 5.000 boeken kwijt kon, moest ik wel uitbreiden om aan de klantvraag te voldoen.

De beste manier om dat te doen was een magazijn buiten de stad huren, waarbij ik in de winkel inzicht had over de boeken die ik daar op voorraad had. Aangezien het ontwikkelen van software erg duur is, zeker in 2005 toen er nog maar weinig standaard pakketten verkrijgbaar waren,  had ik het geluk dat de vader van een klant van Boek2, Reinier Maliepaard, (tevens founder of www.bestmusicteacher.com) mij wilde helpen om een webwinkel te bouwen. Tot op de dag van vandaag is deze webwinkel nog steeds de basis van ons bedrijf.

Belangrijk was dat klanten eenvoudig konden bestellen en dat ze precies wisten wat ze zouden ontvangen. Aangezien de staat van een 2e hands boek nogal een subjectief begrip is, vond ik het belangrijk dat er per item een echte foto werd getoond. Daarnaast wilde ik geen onduidelijkheid over de verzendkosten. Dat klinkt misschien voor de hand liggend, maar Boek2 was in die tijd vrijwel uniek met deze combinatie van echte foto en duidelijke verzendkosten per aangeboden titel. Het is wel even een klusje, maar doordat ik bij het registreren alvast deze extra informatie beschikbaar stel, is het voor de klant eenvoudig bestellen en kunnen wij de boeken razendsnel verzenden.

Een hoge klanttevredenheid is voor Boek2 altijd één van de belangrijkste speerpunten geweest. Boek2 staat nu voor een gevarieerd en ruim aanbod van goede kwaliteit tweedehands boeken, die snel worden geleverd tegen een goede prijs en duidelijke voorwaarden.

Wij verzenden inmiddels 8 jaar lang boeken op basis van goed vertrouwen. Dit betekent dat wij na ontvangst van een bestelling het boek zo snel mogelijk met factuur naar de klant verzenden en dat de klant pas na ontvangst hoeft te betalen.

Het resultaat is verbluffend! Van de 96.000 boeken die we hebben ingevoerd, is de bijna helft inmiddels verkocht. Daar komt bij dat we van de 45.000 verzonden boeken in al die jaren maar 15 boeken retour hebben ontvangen. Wij werken nu voor een grote groep vaste klanten die regelmatig, soms wekelijks, bij Boek2 bestellen.Boek2klantbeoordeling98procentHet is altijd fijn om mailtjes te ontvangen van tevreden klanten. Zelf hebben wij op boek2.nl nog geen mogelijkheid om de klanttevredenheid te meten, maar gelukkig heeft bol.com daar wel een systeem voor. Aangezien wij ook een deel van onze voorraad via bol.com leveren, kunnen we hierdoor meer inzicht krijgen in de klanttevredenheid.

Het is goed om te merken dat onze kwaliteit wordt gewaardeerd en wij doen er alles aan om deze hoge kwaliteit te waarborgen. Mocht u nog suggesties hebben om onze service verder te verbeteren, dan kunt u dat laten weten via info@boek2.nl. Wij nemen alle suggesties serieus en doen ons best om rekening te houden met uw wensen.

Een van onze speerpunten voor 2014 is de implementatie van een nieuwe webwinkel waarin de zoekfunctie verbeterd wordt en er diverse betaalmogelijkheden komen.

Wij wensen u een prettige jaarwisseling en zijn u ook in 2014 weer graag van dienst.

Hartelijke groet, Ardi Seij

Boek2 Antiquariaat is inmiddels gevestigd op de Herenweg 24 te Maarssen.

Boek2klantbeoordelingen

kantbeoordelingenBoek2

Dit bericht is geplaatst in Boek2 Nieuws met de tags , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *